20 januari 2012

Förkylt

   Himla knasigt väder är det. John som kommit hit varje säsong i över 20 år säger att han har aldrig varit med om detta. Det är mest som en halvbra svensk sommar. Varmt på dagarna, molnigt med sol ibland. Sen ska det regna på em/kvällen/natten. Och man blir blöt. Åka hoj i regnet är inte skoj plus att jag blir kall och nu har jag blitt förkyld. Bihålorna är fyllda - vart kommer allt snor ifrån igentligen? - och jag hör inte så mkt, lock inne i örena liksom. Det går att jobba men jag får kämpa en del. Rösten är ok iallafall, men rosslet vill inte ge med sej. Inte så undra på kanske...
   Hade ont i höger underarm igår, kunde knappt vrida på den, borsta håret var omöjligt. Tror allt spelade har gett effekt, är nog överansträngd. Känns bättre idag som tur är. Jag skyller på Jon Hicks i det fallet, han inspirerar mej att spela på sitt sätt. Jag försöker lägga in såna mackor som han gör och då går det undan. Roligt som attan! Gamla låtar har fått nytt liv, jag vågar åka loss på ett helt annat sätt. Vet inte om publiken tycker att det är bra, men jag har kul iallafall, hehe.
   Har varit i Phuket på bröllop i Onsdags, Blue Siam restaurang, ligger norr om Surin beach. Väldigt fint ställe. En stor hög med norrmän och prästen var inflygen från sjömanskyrkan i Pattaya. Tror att jag har sett han förut när jag köpt Mills kaviar där. Hade repat in "here comes the bride" och den körde jag felfritt - nästan :-) - när dom tågade ut. Roligt!
   Åkte med videografen Stuart tillbaka hem på kvällen. Faan va det regnade, bara öste ner, torkarna gick för fullt och ändå såg man knappt nånting. Han körde om en lastbil och då fick vi möte. Hann in i egen fil och psis då körde båda bilarna igenom en gigantisk vattenpöl. Där var vi helt borta några sekunder...va som att vara inne i en tvättmaskin...vi höll andan, tiden stog stilla... vi kom ut på andra sidan och bara föll i tokskratt...gudars skymning...jag fällde ner skärmen på kepan och försökte låssas som att jag inte satt i den bilen resten av vägen...

Lite snacks inhandlas på ditresan.
Bananer och potatis friterade i nåt sött, gott som tusan.
"ge na en rejäl laddning!"

Först var det tänkt att dom skulle vigas på stranden,
Men vattennivån började höjas...

...så det blev en hastig omflytt till oppanpå i restaurangen istället.

De norske gästerna trillar in...

...nu tåras ögonen på en del...kanske mest på brudgummen...:
Ingen återvändo liksom?  :-)

En del hav fanns det gott om...

...och longtailar som ligger och vilar i Indiska oceanen.
Även jag fick smaka på tilltugget innan hemresan.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar