17 januari 2012

snurr

   Händer grejer gör det i min lilla värld. Min grannar tvärsöver har nåra nya kompisar som är rätt bökiga. Jag kommer hem efter gigen vid 1 nångång och kanske somnar 2-3 när jag varvat ner. Då sätts det igång. Moppar kommer, jäk jäk jäk, moppar åker. tyst en timma sen samma grej igen. Jag är så trött så jag fattar inte vad som händer förrns dom har åkt igen, hinner inte ut å hytta med näven liksom. Och på dagtid ser jag ingen av dom. Måste lösa det där...utan sova blir ragge inge snäll pöjk...
   Puben där jag lirar varje kväll har blitt såld; the Irish Rover, det var väl ingen överasking. Men med nya ägare vet man aldrig vad som kan hända. Kevin sa "Dom har sagt att det ska köras på som vanligt, ingen fara för dej." jojo...det där har jag vart med om förut. Det börjar så, sen smygs det in förändringar. Kanske lika bra, deras AC är under all kritik. 5 separata AC:s i lokalen och ingen av dom kan man ställa tempen på. det är antingen på = iskallt, eller av = grymmevarmt. Där är en anledning till varför min hals inte vill sluta rossla. Läge att flytta på mej tror jag.
   Mera bröllop är på gång, det är kul men tar tid. Hela dan går åt när man ska till Phuket. Jag missar en del andra gig på det viset. Men det är bra betalt dock.
   Ska in till Krabi stad och lira på Top-up bar på Lördag. Testgig. Det kan bli kul. En bra bit att åka dock mitt i natta när man ska hem. 
   Nya besked om mitt B-visa betyder att jag måste göra visaruns varje tredje månad, det är inte bra tycker jag. En resa till Penang + kostnad för rätta papper + 2 dagars förlorad inkomst blir kännbart. Måste lösa det där på nåt vis.
   Och trassel med banken, försöker öppna ett konto för firman. Men varje gång jag kommer dit så fattas det alltid nåt papper eller nån underskrift. Det är så det görs i Thailand, "need to know basis" liksom. Jag vet ju om det, men det är lika frustrerande varje gång för det. Bara att sucka och bita ihop...
   Annars är ragge på bra humör. Varmt som attan  i Ao Nang och jag trivs med det mesta i mitt nya liv. Ska lira på bröllop imorrn i Phuket, Bangtao nånstans, ska bli kul!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar